Munkaügyi megoldások fuvarozóknak, szállítóknak

Bírság versus tudás. Melyik legyen? Bízz a szakemberben!

Valamennyi cikkem, írásom, videóm és letölthető anyagaim EGYETLEN irányba vezetnek:

Ne a sokmilliós munkaügyi bírság legyen a részed, hanem a tudás és a megfelelő gyakorlat! Amíg nem vagy részese ennek, addig ezt könnyedén félvállról veheted. De ha megérint a szele, akkor nagyon tudni akarod majd, hogy mit kellene tenned ennek elhárítására! Hidd el, NAGYON nem akarod ezt megvárni!

VEDD ELEJÉT ENNEK! VAGY TANULJ SAJÁT KÁRODON!

A DÖNTÉS A TIÉD.

Egy kisebb mulasztás is, amennyiben az hosszabb időnk keresztül fennáll, illetve, ha nem megfelelően jársz el, SÚLYOS MILLIÓKBAN fájhat, ahogy azt az „Egy 12 milliós bírság története” cikkemben olvashattad. Inkább bízd szakemberre a dolgot, a munkaidő listák elkészítésétől kezdve egészen az Utazó munkavállalók munkaideje törvény szerinti bérszámfejtésig bezárólag!

 

Az alapprobléma az, hogy:

1. Nem megfelelően készül el a munkaügyi lista, elszámolás, kimutatás (hiányos, nem a megfelelő adatokat tartalmazza, nem felel meg az osztott munkaidő szabályainak, nem felel meg az 1988-as évi I. Tv-nek).

2. Nem megfelelően készül el a bérszámfejtési lista, kimutatás, elszámolás, bevallás (amik KÉSŐBB okozhatnak problémát).

3. A fentiek folyománya: ha a munkavállaló BÁRMIÉRT is elégedetlen és úgy érzi, nem helyesen számolták el a juttatásait, akkor egy vitás eset és/vagy per során nagy valószínűséggel NEKI adnak majd igazat. EZÉRT NAGYON NEM MINDEGY, HOGYAN JÁRSZ EL!

 

MEGOLDÁS: úgy kell csinálni,
ahogy azt a törvények előírják!



A MEGOLDÁS TÖBB DOLOGBÓL TEVŐDIK ÖSSZE.

1. A helyzet tejes megértése, azaz, legyél tisztában azzal, hogy NEM elég csak az Mt. szabályait ismerned és alkalmaznod a munkaidők pontos kimutatása (mindent beleértve) és azok korrekt, jogszabályhű bérszámfejtése érdekében. Ehhez több mindent kell helyesen csinálni. (A legtöbb fuvarozó cég NEM így csinálja, amiért kockázatnak teszi ki magát.)

2. A vállalkozás átállása az új rendszerre, ami NAGYON EGYSZERŰ! Ugyanis, MI ELKÉSZÍTJÜK neked a korrekt, pontos, megfelelő munkaügyi listákat, ezáltal eleget téve az Mt. mellett a speciális jogszabálynak is. Ehhez csak az szükséges, hogy a hónap végén megkapjunk valamennyi letöltést (DDD-fájlok) és minden egyéb információt, ami a munkaidőket stb. bármilyen módon is befolyásolja (különböző szabadságok, szabadnapok, betegszabadságok, stb.).
Szükséges megkapnunk a dolgozókra „kirótt” (amennyiben van ilyen) bármilyen levonási kötelezettséget, pl. gyerektartás, adótartozás, munkabérelőleg levonás, stb.
Teljes mértékben kezeljük az osztott munkaidőt és a belföldi/külföldi kiküldetéseket, beleértve az egyes országokban alkalmazandó minimálbéreket is.
Ezután jön a konkrét bérügyi fizikai megvalósítás (komplett munkaügyi megoldás, beleértve a speciális jogszabály szerinti, megfelelő bérszámfejtést), minden kötelező feladás a NAV felé, amit elvégzünk.
Gyorsan elküldjük a bérpapírokat, hogy a munkabér- és járulékkifizetéseket teljesíthesse a vállalkozás.

Recent Posts

Recent Comments